agami

Temat: Elektroniczny Sygnalizator - Nietypowy
hmmmm .... moze ten sygnalizator dziala na zaadzie magnetycznej? a nie na zasadzie fotokomorki jak wiekszosc? spróbuj dodac obciazenie na zylce podczas próby czy dziala moze ciezar samej zylki jes za maly by rolka sie obrocila i spowodowala sygnalizacje
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=23770



Temat: Pomoże ktoś w fizyce?
Wiem, że nikt tych tematów nie lubi, ale niestety musze was poprosić o pomoc. Przeszukałem wszystkie podręczniki do których miałem dostęp, także wikipedię i nic. Przechodzę do rzeczy - mam na jutro zadaną pracę domową - podać budowę, zasadę działania fotokomórki i jej 2 zastosowania. Z zastosowaniami nie ma problemu, ale NIGDZIE nie ma budowy tej fotokomórki, także zasada działania by mi się bardzo przydała. Będę bardzo wdzięczny jak ktoś jakimś skanem albo linkiem poratuje. Z góry bardzo dziękuję.
Ten post był edytowany przez elzabbul dnia: 31 Styczeń 2006 - 17:15
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=140521


Temat: Pomoże ktoś w fizyce?
http://pl.wikipedia....tokom�
http://elektroda.pl

budowa: polprzewodnik (najczesciej obecnie stosowany)
zasada dzialania: swiatlo padajace na element foto powoduje zmiane jego oporu, a tym samym zmiane pradu plynacego w obwodzie; uklad do ktorego jest podlaczona fotokomorka kontroluje na biezaco wartosc tego pradu i odpowiednio reaguje na zmiany

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=140521


Temat: Chronograf z taśmy klejącej, szpilek i folii aluminiowej
Nie wzorowałem się na żadnym innym projekcie, poprostu znałem zasadę działania typowego chrono, np. takiego, jaki ma Chochoł. Co do studiów - kończę IT na wit.edu.pl.
Wykorzystałem folię, ponieważ przewodzi ona prąd. Nitka nie
Inna sprawa, że nitki nie jest łatwo "przestrzelić", tym bardziej bez znacznego zmniejszenia prędkości kulki.
Przybliżenie folii co najwyżej ułatwi trafienie w oba paski. Spadek dokładności byłby niezauważalny. Zastosowana elektronika jest w stanie łapać czas z dokładnością do jednej dwudziestoczteromilionowej części sekundy :>
Tak czy inaczej, przecinanie czegokolwiek kulką nie jest na dłuższą metę sensowną metodą. Gdybym miał zbudować sensowniejszy chrono, wykorzystałbym fotokomórki. Koszt ~ 4 * 0,50 pln
Źródło: asgmichalin.fora.pl/a/a,744.html


Temat: Test Octavii RS TDI.
KruPin, ale o to chodzilo - podales jak mierzyles i ok
G-tech fajna sprawa, ale IMHO zawyza wyniki, czy o 1 sek czy o 0.5, a moze o 0.1 sek - nie wiem, nie rozebralem go na czesci zeby sprawdzic (bezwladnosciowa zasada dzialania tego sprzetu sugeruje, ze zawsze jest jakas zwloka w "starcie", wydaje mi sie, ze im szybsze auto tym blad mniejszy). Poprzednie moje auto, wedle g-techa, mialo ostro lepsze wyniki niz producent mowi, a hamownia (btw. Mastersa) nie potwierdzala duzo wiekszego wzrostu mocy (77KM zamiast 75KM). Stad moje sceptyczne nastawienie do wynikow z G-techa. Moze i G-tech nie klamie, ale zauwaz, ze przy dokladnych pomiarach zawsze uzywa sie "piatego kola" lub fotokomorek i jakos wyniki nie sa lepsze niz producent podaje.
Po co byly te dosyc niemile wywody wczesniej to nie wiem.
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=9949


Temat: Antyradar


antyradary z "wyższej półki", które nawet potrafią namierzyć te radary stojące przy drodze i robiące zdjęcia


ja wątpię żeby to miałabyć wyższa półka, wydaje mi się, że one pracują na zasasdzie starych "koziołków", i wiązkę wysyłają przez cały czas, w przeciwnym razie musiałyby reagować na jakikolwiek ruch a prawdę mówiąc nie widziałem zamontowanej fotokomórki w pobliżu fotoradaru (to mi się tylko wydaje ale jak ktoś zna zasadę działania fotoradaru to z chęcią się czegoś dowiem)
Źródło: piaskownica.pl/viewtopic.php?t=2156


Temat: P11.144 by Bombel
Wlasnie za sprawa zawiasu pojawiaja sie opinie ze gtech to bajkomierz. Urzadzenie dziala na zasadzie pomiaru zmiany "przeciazenia" w osi poziomej, a przy miekkim zawiasie auto przechyla sie no i na gtecha zaczyna rowniez dzialac skladowa pozioma sily grawitacji. W nowszych modelach pojawil sie "pitch factor" - ma on za zadanie kompensowac ugiecie zawieszenia. Problem w tym ze aby go dobrze wykalibrowac nalezy odwiedzic fotokomorki
pzdr
Źródło: nissanzone.pl/viewtopic.php?t=387


Temat: Dalmierz optyczny
Zasada pomiaru odległości na podstawie pomiaru czasu jaki upływa wysłania impulsu do jego powrotu nadaje się raczej do radarów (duże odległości) lub sonarów (dźwięk rozchodzi się znacznie wolniej).

Optoelektroniczne dalmierze zwłaszcza do małych odległości (rzędu metrów) wykorzystują metody triangulacyjne - obraz plamki laserowej na mierzonym przedmiocie jest obserwowany przez fotokomórkę poprzez odchylane zwierciadło umieszczone w pewnej odległości od źródła wiązki - istnieje geometryczna zależność pomiędzy kątem odchylenia zwierciadła a odległością do wyświetlonej plamki (przedmiotu). Tak działają dalmierze w niektórych kompaktowych aparatach fotograficznych. Fabryczne czujniki do pomiaru odległości wykorzystują zamiast ruchomego lusterka linijkowy przetwornik CCD (unika się w ten sposób mechaniki). Są też i inne metody n.p. wyświetlenie dwóch promieni pod pewnym kątem względem siebie i mierzenie odległości pomiędzy plamkami lub metody interferencyjne. Trochę informacji możesz znaleźć w publikacjach EP n.t. czujników do pomiaru odległości w dziale "Automatyka" (ostatnia: EP 8/2003 s. 122, wsześniejsze przedstawiające produkty OMRONa).
Metota pomiaru to sedno sprawy ale będziesz musiał rozwiązać inne problemy: dobrać kolor świadła do koloru mierzonej powierzchni, uniezależnić działanie układu pomiarowego od obcego światła i t.p.
Zyczę sukcesów
Źródło: forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=9639


Temat: C-mac Y012 - 1 - 0 - 024 regulator problem
Moduł działał w sumie może pół roku, nie jestem tego pewny. Przestał działać potem, przestał działać, potem się coś niby naprawiło postukali popukali, pogrzebali i zaczął działać chwilkę, a teraz działa na zasadzie tego chwilowego zadziałania i stop (przy załączaniu przycisku z pulpitu tej regulacji), może to być faktycznie winą tego przekaźnika wymienię go jako pierwszego, wtedy zobaczymy. Jak nie to następne podzespoły. Tyle że chyba on do czegoś innego tam jest, bo układ odpowiedzialny też jest za załączanie silnika trójfazowego, sa jeszcze 2 fotokomórki zabezpieczające przed nadmiernym rozwinięciem materiału. A ten przekaźnik posiadają jeden styk przełączny SPDT.
Źródło: forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=19024


Temat: Inteligentna sygnalizacja
Nie wiecie może na jakiej zasadzie działa tzw. inteligentna sygnalizacja. Chodzi mi o to, jadą świeci mi się zielone światło zaraz czerwone i znowu zielone, powoduje to jednak że należy zwolnić i po to jest. Czy miganie długimi światłami coś daje, czy to jest sterowane za pomocą jakieś fotokomórki zamontowanej przed światłami?

I jeszcze jedno pytanie na niektórych skrzyżowaniach czy światłach są zamontowane kamery, czy to są kamery policyjne czy zarządu dróg??

Pozdrawiam!
Źródło: forum.racingkrakow.pl/viewtopic.php?t=1983


Temat: Inteligentna sygnalizacja

Nie wiecie może na jakiej zasadzie działa tzw. inteligentna sygnalizacja. Chodzi mi o to, jadą świeci mi się zielone światło zaraz czerwone i znowu zielone, powoduje to jednak że należy zwolnić i po to jest. Czy miganie długimi światłami coś daje, czy to jest sterowane za pomocą jakieś fotokomórki zamontowanej przed światłami?

I jeszcze jedno pytanie na niektórych skrzyżowaniach czy światłach są zamontowane kamery, czy to są kamery policyjne czy zarządu dróg??

Pozdrawiam!

Miganie światłami nic nie daję, ale często widzę jak niektórzy to robią:)
W jezdni zatopione są "pętle indukcyjne" które sterują sygnalizacją.
Sporo sygnalizacji świetlnych w Krakowie działa już na zasadzie "Always Red"
Widoczne "kamery" nad sygnalizatorami (np. na rondzie Matecznego) mają za zadanie badać natężenie ruchu na danym pasie i dostosowywać działanie sygnalizacji właśnie do tego.
Źródło: forum.racingkrakow.pl/viewtopic.php?t=1983


Temat: Prędkość światła nie jest graniczną prędkością we Wszechświe
W dniu dzisiejszym, nasz kolega, Tomasz L. zaproponował sposób przeprowadzenia ksperymentu polegającego na pomiarze prędkości rozprzestrzeniania promieni monochromatycznych. Oto on, cytuję:

co do samej istoty eksperymentu (napiszę tu bo temat o nim jest zablokowany),
dlaczego nie zrobić tego prościej?
kilka światłowodów o długości np. 20m, ułożonych równolegle - z jednej strony źródło światła, z drugiej fotokomórka - wszystko podpięte do komputera pracującego z odpowiednią częstotliwością.
W poszczególne światłowody równocześnie wpuszczany jest impuls świetlny (w każdy światłowód o innej długości fali) - po drugiej stronie komputer rejestruje czasy przebiegu impulsów..
oczywiście żeby uniknąć błędów impulsy są wysyłane i rejestrowane przez ten sam komputer - światłowód można ułożyć w pętlę..


A oto stanowisko mojego kolegi, specjalisty od miernictwa:

oczywscie pomiar wykaze rozna predkosc.
O ile dobrze pamietam, swiatlowody sa dosyc wolne. Swiatlo w nich ma nawet i 70% c.
Zasada dzialania polega na wielokrotnym odbiciu, zatem dlugosc drogi swiatla bedzie zalezala od dlugosci fali.


Wniosek: taki eksperyment nic nam nie da!
Źródło: electrino.pl/Forum/viewtopic.php?t=51


Temat: Niemiecki sprzęt

3 malutkie urządzonka ustawione prostopadle do osi jezdni i stało obok 2 Policjantów. Nie wiem co to było i nawet nie zdążyłem się przyjrzeć.
Z opisu wygląda to na jakieś ESO. Szczegółów technicznych nie znam, ale działa to na zasadzie (lub jest bliska temu) rozstawienia fotokomórek w odpowiednich odległościach i pomiarze czasu ich przecinania przez poruszający się pojazd. Do tej pory nie ma na to lekarstwa.


2. Urządzenia do nadzoru ruchu
To jest zdaje się Section Control. Rozpoznaje tablice i mierzy czas przejazdu do następnej takiej bramki, np. 10 km dalej.


4. Jeszcze był po drodze ten FR, ale nie pamiętam jego nazwy (jakoś zdjęcia kiepska, bo to screenshoty z filmiku, który nakręciłem z innego powodu, a FR wypatrzyłem w ostatniej chwili):
A to wygląda na TraffiTower - domek dla Multanovy albo Multaradaru C :)
Źródło: antyradary.phi.pl/forum/viewtopic.php?t=1073


Temat: Układ pomiarowy gęstości dymu
Zadanie w ramach projektu zaliczeniowego z inzynierii procesowej Ja wlasnie tez myslalem o przepuszczeni w odpowiedniej komorze wiazki swiatla lub promieni podczerwonych ktora bylaby kierowana na komorke fotoelektryczna i wiadomo, im wieksza gestosc tym mniej dociera swiatla do fotokomorke i tym samym wzbudza mnie pradu, a reszta to kwestia skalibrowania ilosci wytworzonego pradu do gestosci, ale to tez raczej dosc orientacyjnie tylko . A jezeli chodzi o dymomierz to zasada dzialania jest chyba podobna ale jezeli mozesz to podeslij jakis schemat, ja doczytam cos i bede kombinowac
Źródło: wedlinydomowe.pl/forum/viewtopic.php?t=1864


Temat: Mercedesy O628/O628G Conecto


25 nowych autobusów dla łódzkiego MPK

2010-11-09, Aktualizacja: dzisiaj 02:53

Agnieszka Magnuszewska
W końcu przyjechały do Łodzi nowe niskopodłogowe autobusy, które MPK zakupiło od firmy EvoBus na początku lipca. Wśród 25 mercedesów conecto dziesięć jest przegubowych, a piętnaście solowych.

28 mln kosztowało 25 nowych autobusów niskopodłogowych.
Grzegorz Gałasiński

MPK wydało na nie ponad 28 mln zł. Dodatkowe 20 tys. zł przewoźnik przeznaczył na uzbrojenie autobusów w system liczenia pasażerów, który działa na zasadzie fotokomórki.

Nowe niskopodłogowce trafiły do zajezdni przy ul. Nowe Sady, gdzie już od czterech lat stacjonuje 30 mercedesów conecto. Jednak stare modele nie są całkowicie niskopodłogowe, przy wejściach mają jeden stopień.

- Nowością jest również to, że przegląd techniczny autobusu można robić dopiero po 60 tys. km, a nie po 30 tys., jak do tej pory. Nowe mercedesy mają też korzystniejsze zużycie paliwa - wyjaśnia Laszlo
Rakasz, dyrektor ds. strategii w EvoBus.

Niskopodłogowe mercedesy conecto produkowane są dopiero od trzech lat, a ich fabryka znajduje się w Turcji. W Polsce jeżdżą już w Gdańsku, Bydgoszczy, Suwałkach, Lublinie i Sosnowcu. W Łodzi mają zastąpić najstarszy tabor, czyli 24 ikarusy wyprodukowane w latach 1992-1995.

Dodatkowo zamontowane w niskopodłogowcach czujniki ruchu posłużą MPK w badaniach tzw. potoków pasażerskich. Pomogą one w dobraniu na daną linię takiego taboru, na jaki jest zapotrzebowanie.

Niestety, w nowych autobusach nie ma klimatyzacji, na którą pasażerowie najbardziej liczyli.
Mercedes solowy (12m) pomieści około setki pasażerów, a w przegubowcu (18m ) miejsce znajdzie 170 osób. Natomiast około 200 osób weszłoby do mercedesa CapaCity, który jest najnowszym dziełem mercedesa. I chociaż nie ma planów by taki autobus jeździł po Łodzi, wczoraj zaprezentowano go na Nowych Sadach.

- Ten autobus jest dłuższy o półtora metra od standardowego przegubowca. Pomieści tylu pasażerów, że spokojnie może zastąpić tramwaje - podkreśla Laszlo Rakasz. - Na razie CapaCity jeżdżą w Istambule, Stuttgarcie i Francji. Mamy też zamówienie z Bratysławy.


Źródło
Źródło: komunikacjalodz.fora.pl/a/a,2311.html


Temat: szyba e3
stasio to nie mozliwe ze to czujnik deszczu bo czujnik deszczu dziala na zasadzie fotokomórki i to jest element elektryczny a to zwykly kawalek szyby tylko troche inny niz pozostala szyba
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=2924


Temat: ROBUS 350 - problem z....
...no właśnie...z czym?

Brama się nie zamykała.
Początkowo głównie podczas deczczów, kurzów...wystarczyło przetarcie kloszy fotokomórek i ok.
Później już i to nie starczało...
Jednak...po zdjęciu kloszy z fotokomórek wszystko było ok....

pozamieniałem klosze stronami i przez jakiś czas było ok...

później - znowu - nie ma klosza - działa, jest klosz - nie działa (tzn. nie zamyka bo otwierać otwierało)

Pierwszy fachura - nawalone fotokomórki....
podmiana na nowe dawała jednak dokładnie te same efekty...

Przez jakiś czas działało na otwarcie a zamykałem łapkami bo czekałem na końcową diagnozę...

nagle przestało i otwierać....

przyjechał kolejny fachura - stwierdził, że to komórki, wyprogramował je i brama jeździ w obie strony... ale niby komórki do wymiany a przyjechał akurat bez...

mówię, że to już było i komórki są na 100 % dobrze to stwierdził, że...do wymiany centrala...ale to 'kosmos cenowy'....

na razie cieszę się, że przynajmniej na pilota działa (komórki w zasadzie mi nie potrzebne bo do tej pory nikt mi w bramie samochodu nie stawiał...)

Ma ktoś może jakiś schemat tej centrali?

skontrolowałem napięcia na komórkach i było to ok. 9,7 V...dla fachury był to dowód na to, że coś nie tak bo niby miało być 24, ale...wg mnie to jest napięcie zasilania silnika a nie komórek...

Ma ktoś jakieś pojęcie co to powoduje, że komórki bez klosza działają a po ich założeniu nie działają? tj. nadawcza miga ale odbiorcza świeci światłem ciągłym....

i co ciekawe - żaden z fachowców, z którymi rozmawiałem nie spotkał się nigdy z czymś takim....

z góry dzięki za cierliwość i porady...
Źródło: autobramy.org/viewtopic.php?t=615